Jendův blog pro radost;) (a ne snad jenom moji;))) Chci jít, Pane, za Tebou! Chci vysílat pozitivní a povzbudivé SIGNÁLY;)!

Lipno 2009 aneb 84 mladých na cestě

19. 8. 2009 22:04
Rubrika: Moje články

Lipno 2009

aneb 84 mladých na cestě

Možnost účastnit se toho puťáku jsem měla díky otci Josefu Mazurovi, když nám o něm řekl v kostele. Ze začátku jsem o tom moc neuvažovala, ale pak jsem se rozhodla, že by to nemuselo být špatné a tak jsem se přihlásila.

foto: Ondra Hornig

Dva autobusy v pohybu

Na puťák se odjíždělo v pondělí 10. srpna. Jelo se dvěma autobusy, jejichž sjezd byl ve Žďáru nad Sázavou, kde bylo zahájení putování mši svatou a následovala krátká návštěva poutního místa Zelená Hora. Dál již oba autobusy pokračovaly směr České Budějovice, kde nám dal v katedrále své požehnání otec biskup Mons.Pavel Posád velmi netradičním způsobem a to přes mobilní telefon, protože nemohl být fyzicky přítomen. Odtud jsme jeli dál do Lipna nad Vltavou, kam jsme dorazili kolem osmé hodiny večerní a ubytovali se po osmi až desíti lidech. Za hodinu jsme se sešli v sále na seznamovací hru spojenou s představováním se navzájem ve dvojici, kterou si musel každý najít. Po této hře byla možnost si zatancovat na taneční zábavě.

Těžká pohoda a velká krása na Edelweisspitze. Díky za krásnou fotku a za všechny ostatní Ondrovi Hornigovi

Po stopách Benedikta XVI.

V úterý jsme vyjížděli brzo ráno autobusy do městečka Marktl, rodiště papeže Benedikta XVI., kde jsme navštívili jeho rodný dům a kostel, kde byl pokřtěný. Ve městě Traunstein jsme se podívali na domek, kam se Benediktova rodina přestěhovala, kostel sv. Oswalda, kde papež sloužil svoji primiční mši svatou, a také jsme navštívili seminář, kam chodil na kněžská studia. Naší poslední zastávkou bylo krásné město Salzburg. Bohužel jsme neměli dostatek času a městem jsme jen doslova proběhli a spěchali zpět na autobus, protože nás čekala dlouhá cesta na Lipno.

Celý den na nohou

Ve středu jsme v 6:45 odjížděli autobusy do Nové Pece, kde jsme nasedli na vláček do Nového Údolí. Z Nového Údolí jsme se vydali pěšky na Rosenauerovu nádrž, kde se nachází také Rosenauerův pomník, což je pomník autora Schwarzenberského kanálu, který zde začíná. Dále jsme šli Třístoličnou cestou do prudkého kopce asi 2km na Třístoličník s krátkou odbočkou na Hochstein, kde je velký kříž s krásnou vyhlídkou a kaplička, kde jsme slavili mši svatou. Odtud jsme šli na nedaleké Trojmezí, které je označeno krásným kamenem s nápisy všech tří hraničních zemí. Nedaleko Trojmezí byl nejvyšší vrchol Šumavy Plechý, odkud jsme šli přes Stiflerův pomník prudkým kopcem dolů k Plešnému jezeru a do Nové Pece.

foto: Ondra Hornig

Dachstein

Ve čtvrtek jsme opět odjížděli brzo ráno na výlet na Dachstein. Cesta autobusem nám trvala skoro tři hodiny. Přijeli jsme přímo na parkoviště pod lanovku, kterou jsme se vyvezli do mezistanice. V mezistanici jsme navštívili ledovou jeskyni, kde jsme měli prohlídku s českým výkladem. Jeskyně byla moc krásná, ale byla v ní jak jinak než hrozná zima. Po prohlídce jsme se vyvezli druhou lanovkou nahoru, kde jsme si dali oběd, podívali se na vyhlídku pět prstů a v kapličce slavili mši svatou. Po mši svaté se jedna polovina vydala zpět lanovkou dolů a autobusy zpět na Lipno a druhá polovina zůstala a přespala v horské chatě. Ti kdo přespávali v horách zažili díky možnosti celonoční adorace pěkné setkání s Kristem. V horách, kde je klid, je Mu člověk obzvlášť blíž...

V pátek jsme byli na exkurzi v elektrárně pod Lipnem se zajímavým výkladem a prohlídkou prostor pod zemí, kam jsme se postupně dostali malým výtahem. Odpoledne jsme měli volno. Druhá polovina, co zůstala na Dachsteinu, se ráno vydala lanovkou dolů a autobusem jeli na Edelweisspitze, kde po krátkém výstupu měli výhled na Großglockner. Večer přijeli do Lipna a všichni jsme společně slavili mši svatou v nedalekém lesíku.

Partnerství aneb Jak na to, když nevíš jak na to.

V sobotu byla dopoledne druhá polovina na stejné exkurzi v elektrárně a zbytek měl volno. Pak se krátce jelo do Frymburku do kostela na mši svatou. Část odpoledne jsme měli volno a večer jsme měli ve Frymburském kostele přednášku od evangelického kněze Tomáše Řeháka na téma Partnerství - Jak na to, když nevíte jak na to. Večer jsme zakončili krásnou adorací při svíčkách.

Pantáta převor

V neděli jsme jeli na mši svatou do půvabného kláštera ve Vyšším Brodě, který jsme si pak také prohlédli s výkladem jednoho z mnichů - místního převora. Odpoledne jsme měli volno a mimo koupání jsme byli také na bobové dráze. Večer jsme měli druhou přednášku od Tomáše Řeháka opět ve Frymburku v kostele tentokrát na téma Poznej Boha ve slabostech.

Úvodní mše ve Žďáru nad Sázavou, náš vedoucí a BOREC - OTEC JOSEF MAZURA foto: Ondra Hornig

Všechno jednou končí... ;(

V pondělí jsme opustili Lipno nad Vltavou a vydali se směr Praha, Proseč, Krkonoše atd. Cestou jsme se zastavili na poutním místě Římov, kde jsme si prohlédli mariánskou loretu a slavili mši svatou.

Někdy statistika nuda není;))

Letošního jubilejního desátého putování se účastnilo celkem 84 mladých lidí, z nichž nejmladšímu bylo 12 let a nejstaršímu účastníkovi bylo okolo 27 let. Za celý týden jsme najeli autobusy přes 2000 km. Za přípravu krásného programu a zajištění všeho potřebného patří velký dík otci Josefu Mazurovi, Petru Vítovi, Janu Lukešovi a mnoha dalším lidem.

Puťáku se účastnila

Katka Horká, Ústí nad Labem

Takováto putování začal pořádat otec Josef Mazura před deseti lety. Více se můžete o těchto putováních dozvědět na putak.vitej.net nebo na putak.wz.cz